donderdag 22 januari 2009

maroc oo2

vandaag dag 2 in het paradijs, ik begin een beetje te wennen,
de rommel langs de weg en de slagerijen met halve koeien...
ik ben geeindigd in plaatje huppeldepup, neem de douche en zit tevreden op een terras aan de marokaanse thee,

iemand parkeert zijn old dutch opoefiets voor mijn neus,
dus het was bijna echt thuis komen.
er fietsen trouwens erg veel gazelles en allerlei hollands parade paartjes
rond in dit hoe heet het ook al weer plaatsje.

afin, een keurige gepoetste snor komt pal naast me zitten.
ik knik hij doet een poging tot..
ik zit prima, dus gedurende een minuut of veertig schud ik de handen
van een vriend of 8 van de snor, krijg er zo nu en dan een klop op
de desbetreffende borst er gratis bij..

afin, na een uurtje en een 2e thee wordt het tijd voor een voorzichtig
opstaan en een boodschapje hier en daar ...
ik groet de snor en wonderbaarlijk kijkt hij weg...
doe de boodschappen en loop een tijdje later langs het terras
probeer nog een groet, tevergeefs...

raar,
maar even later valt het dirhammetje
ik zat op zijn vertrouwde plekje

Geen opmerkingen: