donderdag 22 januari 2009

zonder kleerscheuren met blikschade

vandaag is het goed toeven, de zon schijnt,
en als een late sinterklaas, groet en knik ik naar iedereen langs de weg..
en gezien er heel veel mensen langs de weg hangen, zitten, roken, leunen,
liggen, staan en plassen, zou je er haast een stijve nek van krijgen..

op eens zie ik in de verte een drukte van belang, een ongeluk merk ik meteen,
en wat blijkt er is een boom omgevallen en precies op de weg en op
een fiatje maatje koekblik, het hele dorp staat te kijken..

de weg is compleet versperd en de auto s, bussen, vrachtauto s, paard en wagen s
en taxi proberen hun weg te volgen, dat moet door de perkjes, bosjes en
tuinen van het dorp, als een soort massasprint van de parijs-dakar race
maar dan op een maatje voetbalveld.
spectakel..

how are u? vraagt een vriendelijke snor in zijn beste engels,
Im fine but hows the driver?
oh he is fine...

ik werk me snel door de menigte en het was nog zeker een halfuur stil op de weg.

Geen opmerkingen: