donderdag 22 januari 2009

maroc oo1

ik moet het nog maar een dagje geven,
dacht ik nadat ik net een uurtje uit tanger was.
de lucht was blauw maar gevuld met smok,
iets wat ik na midden amerika niet snel vergeet
en waar de jan van galenstraat nog een puntje kan zuigen.

afin de lucht klaarde en de verwachte regen bleef uit

asilah een vriendelijk dorp met 100 schoenenpoetsers,
en 500 handelaren allerlei...
ik vind snel een hotel, en de prijs was eveneens snel gemaakt,
wellicht moet ik toch beginnen met afdingen, want de douche
schenkt enkel koud water, als fietser ga je diep en ken je weinig luxe,
maar de douche na de fietstocht moet echt warm zijn.

eveneens spoelt de toilet niet door en ja des ochtens moet je..
ik vindt.. dus boetseer als nooit tevoren, probeer nog iets met het douche water,
maar tevergeefs..

ik sluit voorzichtig de deksel, en begeef mij naar de receptie.

de schoonmaakster blijkt een zeer schone en spraakzame mevrouw...

ik fietst tevreden weg, tenminste met met wel een beetje spijt,
spijt als haar op mijn rug..

op naar een nieuwe hotelkamer met dezelfde slaapzak...

Geen opmerkingen: