dinsdag 20 januari 2009

hoede, drie de duurste

ongeveer twaalf jaar geleden, werkte ik als chef herenschoen
in het centrum van amsterdam.
iets waar ik toen heilig in geloofde..

op een rustige dinsdagochtend, komt er een wijze indier binnen,
hij kijkt rond en voornamelijk naar ons,
ik werkte op dat moment samen met C.

afin enige tijd later vraagt de baard of hij de toekomst mag voorspellen?
ik zeg nee, maar mijn aardiger collega hapt toe.
hij ziet en vertelt van alles, afin zij zielsgelukkig

nu was ik aan de beurt, hoeft niet..
maar het is kosteloos!
toe dan maar.. m.a.w. oh holland
de baard voorspelt veel goeds, dames, rijkdom en een goede gezondheid
nou bedankt...
graaggedaan,
wat is deze voorspelling je waard?
kostenloos toch!
ja maar wat wilt u er mij voor betalen..
ik ontkom niet aan de man door hem niets te geven,
..en hij vertrekt met 20 gulden

het geld heb ik verrekend met de einde-dagskas,
deze misdaad is inmiddels verjaard
toch..

Geen opmerkingen: