dinsdag 20 januari 2009

hoede twee

dan vandaag, rabat,
ik naar de oergezellig, knusse markt,
vragen om moerlijkheden

vrij lang is er niets aan de hand
tot ik veel en lang opvallend fotografeer

meneer is surf leraar, en hij laat wel even zien waar
ik voel al nattigheid
maar ja, respect..
waar kom ik vandaan?
ah holland
mijn familie....
daar gaan we...
en voor ik het door heb ben ik al een flink stuk meegelopen
tja en dan sta je in het krijt.
afin ik vindt het genoeg, zeg dat ik ga eten
heb altijd honger vandaar..
meneer weet wel een resta...
nee dat hoeft niet.
oke hij laat me gaan mits..
ik hem betaal voor de uitleg en de bescherming de hele tijd..
de hele tijd?
dat was vier minuten
ja maar er zijn hier zakkenrollers immers,
en ik heb veel uitgelegd!
honderd lijkt mij op zijn plaats
honderd
nou vijftig dan...
heb ik niet, en ik probeer het briefje van twintig uit mijn zak te vissen
mijn broek zit nog ietswat te strak,
ik vis net langs het briefje van twintig en pak toch die van vijftig...

zie je wel,
dat is prima...

Geen opmerkingen: