donderdag 5 maart 2009

dag5 / het cafe met de lekkere hapjes

het sneeuwt, en goed ook, het is koud een graad of 4.

ik klaag niet, ik ervaar...

omdat ik de camino andersom doe, heb ik de wind mee en plakt de sneeuw slechts aan mijn ruggetje. de 65kilometer zijn snel gereden, en voldaan kom ik aan in sahagun,
het einddoel die dag.
een plaatsje dat qua naam meer japans aandoet,
iets met ninja s en rauwe vis.. en elektrische kachels:)

afin, ik vindt snel de meest favourite dorpskroeg, het is druk, siesta en sneeuw..
de bardame heeft iets weg van patricia arkett in haar lynchtijd, en mag graag kokerellen..
de bar staat vol, niet alledaagse tapa`s en hapjes met prikkers, die je zo in je mondje stopt,
ik hou me in..

ik bestel mijn 3e kopje koffie van de dag, en krijg een heerlijk gebakje..
mijn maag merkt de aanwezigheid van al die heerlijkheden,
en ik bestel een broodje met tarta tonijn,
de tarta is een taart van aardappel en ei met een suptiel uitje,
en de tonijn is zolang hij nog rondzwemt, een tonijn.
ik smul, bestel nog een kopje koffie krijg nog een gebakje,
en een extra minikopje soep.
wat een dag, tevreden hang ik tot de sneeuw stopt,

ik zal nog 25kilometer moeten fietsen, maar dat wist ik toen nog niet.....

Geen opmerkingen: