woensdag 18 februari 2009

strak/kakken

ik begon mijn reis, afgekickt van de cafeine, dronk groene thee, en was vrij gelukkig,
in spanje echter, heeft men de koffie met melk in een glas, waar ik na een week *clean zijn, voorzichtig met eentje in de morgen begon...

in marokko schenken ze hetzelfde, en omdat de glazen kleiner zijn, vond ik vrij snel slechts voldoening na een tweede, de rest van de lange cafeinevrije dag, kon ik de moeilijke momenten afwisselen met de marokaanse thee, stijf van de suiker, dat wel, maar geen koffie.

welnu, in portugal bestellen we bicaas, een miniscuul klein kopje met koffie zo sterk dat je lepeltje bijna rechtop blijft staan, en je tanden, ketting-rokersgebitten doet bleken... en de prijs! voor de prijs van een hollandsch espresso, in een gemiddelde toko, kun je je hier in portugal de hele dag strak/kakken...



ik zit op 4 inmiddels...en ik moet nog even