maandag 26 januari 2009

treinleed/met de trein/hollandsch zeiken

zondag is de dag dat de marokaan/esse reist, dat wist ik niet, en daar stond ik 5uur totaal, in het overvolle gangpad, half uurtje ene been voor, half uurtje andere been voor. de eerste helft/6uur zat ik als koning mohammed II tussen 7 vriendelijk gedoekte dames in coupe 3. de tweede helft was het reizen zijn charme even kwijt, de heren besloten met zijn alle te gaan roken, het enige openslaande raampje, was precies degene waar ik zo lekker tegen leunde, 2 minder vriendelijk gedoekte dames vlogen elkaar in de verborgen haren, en ik vroeg me nog eens af of ik niet clausterfobies was. bij elk dorp, lieten de heren schaapsherders hun mannelijkheid zien, mits degene met geringere lengtes, deze heren gooide stenen en takken naar de trein, dit hadden ze vaker gedaan want ze raakte precies de ramen.

na 11uur was het zover, ik mocht los, vond een puik hotel, sliep als een roos. en vandaag kreeg ik mijn fiets in prima conditie van het koeriersbedrijf, wist ik de 15 fooivragers vriendelijk te omzeilen, haalde de boot van 10uur, bleef overeind tijdens de overtocht met windkracht 7... en landde in spanje..
en krijg spontaan zin om te fietsen...

Geen opmerkingen: