donderdag 22 januari 2009

telepatie?

als fietskoerier ken je de wetten van de straat.
vaak heb je het gevoel dat een auto van links komt
terwijl je met geen mogelijkheid kan zien wat er links aan komt,
en wat blijkt, inderdaad een auto.
waarschijnlijk merk je onbewust een reflexie een geluid of iets dergelijks.
sommige collega s vinden het telepatie of ander hoog spul.

ik had een keer sterk het vermoeden dat een auto links afsloeg
maar er was geen weg om in te slaan, ik blijf toch achter de auto,
en verdomd hij slaat af om zijn auto in de berm te zetten..
telepatie? waarschijnlijk gaf de besuurder het al voor mij onbewust aan,
door ietwat naar rechts te gaan of door ietwat af te remmen..

in de bosrijke omgeving van malaga ondervond ik iets dergelijks,
ik fietste opeens met een zeer sterk vermoeden dat ik een hert zal aanrijden..
drie minuten later zie ik tot mijn verwondering, drie dames herten een poging tot oversteken doen... telepatie? oerinstinkt denk ik..

vandaag fiets ik op de weg naar el jardida,
de weg is smal dus fiets ik zo rechts mogelijk, er word getoeterd achter me,
ik hoor een vrachtwagen, tegelijkertijd zie ik 2 op me afkomen,
voor ik denk, schiet ik rechts de berm in, de van achter komende vrachtauto rijdt rakelings voorbij, hij had me zeker geraakt.

telepatie?
waarschijnlijk ging het dit geval op geluid.

Geen opmerkingen: