zaterdag 24 januari 2009

maar' eh cash?

het is 6 uur en dat betekent bidden,
lastig want ik moet net heel nodig naar toilet,
en dat toilet bevind zich, precies naast de gebedsruimte..
via de keuken mag ik wel even..

ik vroeg me al af waar toch die hordes toeristen uithangen in marokko, nu het weer aangenaam heet..

nou in marrakesh dus...

tussen de apen aan touwtjes, die hun baasjes zo lief aankijken,
in de hoop dat ze naar huis mogen. tussen de luxe paard en wagens
(lees goudenkoets van staaldraad)
bij de sinasappels-uitpersers, bij de man met die opgezette beesten,
die als je ze koopt, en dan bij de nederlandse douane gepakt wordt, je ze gelijk mag afgeven-opgezetten-beesten.
de slangenbezweerders, die voordat de slang gevaarlijk mag wezen,
eerst even het beest op ruwe wijze met de zijkanten van de bek over de grond schuurt(?)
op de hop on hop off bus, tussen de theepotjes-stalletjes, de brommer-dokters en fietsen-fixers
bij de mac donald duck, de pizzaprut en de ken-stukkie-rubber-written-as-chicken.
bij de kledenvlechters en de plastik-naaiers, de tomaten-draaiers, de bananenwrijvers,
bij de visfrituurders, tussen de hand-op-houders

en bij de lekker-de-hele-dag-op-een-houtenkistje zitters..

en het ergste..

met zijn allen in 'mijn' thee tent...

Geen opmerkingen: