vrijdag 2 januari 2009

langer licht en lente (dag1/2)

dag 1 
bewolkt, maar de 14 graden voelen als lente, 
de handschoenen onderop! tuurlijk tshirt!

malaga is in opbouw, alles wordt ver/her of gebouwd
wij toeristen staan hutje-mutje te klikken en flitsen,
voordat de resterende gezonde gebouwen gesloopt,
bedekt of verkocht zijn..
  
de onbegrijpbare conversatie(2) in de iets te dure taxi, 
zonder minder wist ik met vaag spaansklinkende klanken, 
de indruk te wekken te begrijpen dat inderdaad..., 
daar het oude centrum was, 
de haven er was voor schepen van heel de wereld    
en het kasteel, tja flink oud was...

tapas(1)
ik ga voor de tapas, denk ik elke dag,
wijn(1)
idem

dag2
de man met de zalfjes..

wat is er aan de hand?  zalf!, ik bekijk, stal uit en her-indeel mijn fietstassen, en kom erachter dat ik me werkelijk het heen en weer zalf, een zalfje voor mijn voetjes, een zalfje voor mijn oortjes, hoofdhuid 3+, handen(nieuw), scheerzalf, vaselinezalf, tandpastazalf,*** en als ik op mijn bek ga, het is niet te hopen, een zalfje om de vuiligheid onschadelijk te maken, alsmede de bacterien...

mijn uitgedroogde, schrale ikje, hunkert naar zon en zee...

morgen fietsen


Geen opmerkingen: